Publicerat: / Allmänt

Varmt även idag!

Jag hade ju inte behövt åka till Marocko för att få lite sommarvärme. Herregud va det har varit varmt här i Sverige!! Jag har ju varit med om svenska somrar innan men det har knappast varit såhär varmt som det har varit i år!
Skillnaden mellan den marockanska värmen och svenska värmen och varför man faktiskt klarar sig bättre i Marocko är ju en enda magisk mackapär som man kanske inte tänker på att införskaffa här i Sverige.
Air-condition!!!
 
I de marockanska hemmen finns alltid en eller flera stycken och det är så skönt att vistas i de svala sköna rummen. Men här... vem har AC hemma? Jag känner då inga som har det!
Hemmen är som ugnar och vi är som bakelser som sakta gräddas!
 
Från en sak till en annan. Tog med mormor och Ghita ut till Frölunda idag och strosade runt. Det finns inte mycket i Frölunda förutom någon enstaka butik som passar och lite fik. Eller fik och fik... Espresso House och Subway för min del.
Lyckades få hem två par skor till Ghita som är urgulliga, linne, två "undertröjor" och cardigan till mig och... va de nåt mer...?
Nä, det va nog det jag fick hem!
Är ändå nöjd. Har ju inte varit jätte pigg på att köpa nya kläder (och jag behöver verkligen rensa min garderob och införskaffa nytt) i och med att jag snart kommer bli mycket större kring magen. Det finns inte heller något som garanterar att jag behåller samma kroppsform efter förlossningen (man kan ju alltid hoppas på att jag återgår eller blir ännu smalare som efter första graviditeten).
 
Nu till alla er som har bil och hyr p-plats.
Jag måste bara klaga lite för detta är nåt som irriterar mig nåt så enormt! Om man är bortrest, vem fan är det som ger rätten till andra helt okända idioter att ställa sig på din parkering. Mina föräldrar är ju som sagt bortresta och jag sköter om deras post, blommor etc. När jag kommer ner för att ställa mig så är besöksparkeringarna fulla och jag har ingenstans att ställa mig för att denna knasboll ställer sig på just "min" parkering!
HUR ANNOYING ÄR INTE DET!!!??
Jag har åkt dit vid ett flertal tillfällen och samma snubbe står där. Skrev en lapp och bad honom flytta sig eftersom parkeringen är förhyrd. Har snubben problem med språket undrar jag då! Blev så förbannad idag när jag kom dit igen att jag gjorde en anmälan mot honom. Hoppas fan att de lappar honom som de lovat. Inte betalar mina föräldrar för en parkering som han ska få stå gratis på!
 
Sådär... Nu har jag fått de ur mig också... :)
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...